Čo je organizácia destinačného manažmentu – DMO

Manažment destinácie je široký proces riadenia, ktorého základom je zabezpečiť, aby bol cestovný ruch prospešný pre konkrétnu destináciu. Zvyčajne je to zodpovednosť organizácie destinačného manažmentu alebo skrátene DMO. V priebehu tohto článku sa dozviete viac o tom, čo to vlastne organizácia destinačného manažmentu je.

Rýchle menu:

Čo je Destination Management?

Riadenie destinácie sa vzťahuje na holistický prístup, kde sa mnohé aspekty destinácie riadia koordinovane  proces. Môže zahŕňať riadenie marketingu, miestneho ubytovania, zájazdov, podujatí, aktivít, atrakcií a dopravy a často je to zodpovednosť špecializovanej organizácie destinačného manažmentu.

Cieľom je zabezpečiť, aby cestovný ruch mal čistý pozitívny vplyv na destináciu, čo znamená maximalizovať výhody prostredníctvom optimalizácie ponuky aj dopytu. Organizácia destinačného manažmentu bude zvyčajne založená na členstve s členmi vrátane vládnych predstaviteľov, miestnych podnikov a iných v  cestovnom ruchu  .

Čo je to destinačná marketingová organizácia (DMO)?

Organizácia destinačného marketingu je podobná organizácii destinačného manažmentu a niekedy sa používajú tieto dva pojmy  zameniteľne. V prípade marketingovej organizácie destinácie sa však dôraz kladie na propagáciu destinácie, aby sa stala atraktívnejšou pre turistov, podniky a iných potenciálnych cestujúcich.

DMO môže využívať širokú škálu marketingových techník vrátane zobrazovanej reklamy, obsahového marketingu, propagácie na sociálnych sieťach, offline reklamy a zážitkového marketingu. Existuje mnoho rôznych typov destinácií, takže marketingové úsilie destinácie môže pozostávať z  marketingu krajiny  , marketingu  mesta  alebo marketingu konkrétneho geografického regiónu.

Ako môže organizácia destinačného marketingu pridať hodnotu vašej destinácii?

Marketingová organizácia destinácie, alebo DMO, môže pomôcť pridať hodnotu vašej destinácii tým, že príde s komplexným  propagačná stratégia. Jednotlivé zainteresované strany v rámci miestneho  odvetvia cestovného ruchu  , ako sú hotely, cestovné kancelárie a iné podniky, potom môžu prispieť k tejto stratégii, aby prilákali viac cestujúcich.

Niektoré zo špecifických zodpovedností môžu zahŕňať identifikáciu kľúčových demografických skupín, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou budú chcieť navštíviť destináciu, prísť s presvedčivým brandingom destinácie a vytvoriť alebo navrhnúť špecifické marketingové techniky zamerané na cieľové publikum. To všetko môže slúžiť na rast cestovného ruchu a obchodných investícií.

4 kroky na vykonanie správy destinácií

Pre organizáciu destinačného manažmentu, ktorá skutočne chce realizovať plán manažmentu, je najlepšie rozdeliť stratégiu do štyroch hlavných krokov, ktoré možno vo všeobecnosti opísať ako: miesto, ľudia, produkt a proces.

Pri premýšľaní o mieste je dôležité jasne definovať destináciu a pochopiť, prečo je výhodné ho spravovať holisticky. Medzitým, pokiaľ ide o ľudí, musíte mať jasno v tom, kto s najväčšou pravdepodobnosťou navštívi destináciu a aké sú ich hlavné motivácie. Mali by ste tiež vedieť, kto sú vaši kľúčoví partneri destinačného manažmentu.

Produkt odkazuje na to, čo vaša destinácia skutočne ponúka cestujúcim a firmám, ktoré sa chcú do tejto oblasti presťahovať. Organizácia destinačného manažmentu zvyčajne zohľadní aspekty, ako je celkový zážitok z cestovania, ako aj špecifiká, ako sú možnosti ubytovania, atrakcie a miestne zariadenia.

Nakoniec fáza procesu zahŕňa presné určenie opatrení, ktoré je potrebné vykonať, aby sa dosiahli čo najlepšie výsledky. To bude znamenať podniknúť správne kroky, aby sa zabezpečilo, že zážitok z cestovania bude zodpovedať očakávaniam zákazníkov.

V článku  „Manažment destinácie: Ako cestovný ruch pridáva hodnotu vašej destinácii“  sa dozviete viac o základnom koncepte destinačného manažmentu, kľúčových zodpovednostiach organizácie destinačného manažmentu (DMO) a štyroch krokoch, ktoré môžu organizácie postupujte, aby ste zabezpečili, že cestovný ruch prináša skutočnú hodnotu do destinácie.

Stratégie destinačného marketingu

Marketing destinácie tvorí kľúčovú časť širších zodpovedností DMO, pomáha odlíšiť destináciu od alternatív a predstavuje jedinečnú príťažlivosť pre potenciálnych cestovateľov. Marketing destinácie je však zložitý proces, ktorý môže zahŕňať množstvo rôznych stratégií, ktoré sa často používajú súčasne.

V článku  „Stratégie destinačného marketingu na prilákanie viac návštevníkov“  nájdete rozpis niektorých najdôležitejších a najefektívnejších stratégií, ktoré môže organizácia na označovanie destinácií použiť na dosiahnutie výsledkov.

Manažment cestovného ruchu: Všetko, čo potrebujete vedieť o cestovnom ruchu

Manažment cestovného ruchu zahŕňa takmer všetky aspekty odvetvia cestovného ruchu, ako aj mnohé činnosti s ním spojené. Manažment cestovného ruchu zahŕňa manažérske úlohy v rámci odvetvia cestovného ruchu a pohostinstva, napríklad hotely, reštaurácie, doprava, cestovné kancelárie a cestovné kancelárie.

V článku  „Manažment turizmu: Všetko, čo potrebujete vedieť o turizme“  sa dozviete viac o manažmente turizmu, rôznych pracovných pozíciách manažmentu turizmu, ktoré existujú a čo tieto úlohy vlastne obnášajú.

Organizáciu destinačného manažmentu zvyčajne tvorí skupina zainteresovaných strán cestovného ruchu, ktorí majú vlastný záujem na optimalizácii cestovného ruchu v rámci konkrétnej destinácie. Medzi jeho povinnosti môže patriť definovanie destinácie a jej hraníc, jej propagácia medzi cestujúcimi a zabezpečenie toho, aby destinácia ponúkala jedinečnú hodnotu.

Mohlo by sa vám tiež páčiť...

(3) komentáre

  1. Destinačný manažment z pohľadu cestovného ruchu – TRAVEL = LIFE

    […] Destinačná marketingová organizácia (DMO) je organizácia, ktorá sa výslovne zaoberá propagáciou destinácie turistom, podnikom, investorom a iným. V mnohých ohľadoch sú DMO a DMC podobné v tom, že sa skladajú z niekoľkých zainteresovaných strán, z ktorých všetci majú vlastný záujem na tom, aby destinácia úspešne oslovila cestujúcich. […]

  2. 14 marketingových stratégií krajín, ktoré prilákajú viac turistov – TRAVEL 4 LIFE

    […] DMO  (organizácia destinačného marketingu) ste zodpovedný za marketing cieľovej krajiny. V […]

  3. 14 destinačných marketingových stratégií na prilákanie viac návštevníkov – TRAVEL 4 LIFE

    […] Organizácie destinačného marketingu  môžu potenciálne získať a využiť obrovské množstvo údajov na množstvo rôznych účelov. Webová stránka organizácie vám môže napríklad umožniť používať nástroje ako Google Analytics, aby ste zistili o svojich návštevníkoch, kto sú, odkiaľ prišli a aká bola ich motivácia. […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *