Destinačný manažment z pohľadu cestovného ruchu

Manažment destinácie môže zohrávať dôležitú úlohu pri odblokovaní mnohých výhod, ktoré sú spojené s cestovným ruchom, a zároveň zabezpečiť, aby vaša destinácia priniesla cestovateľom niečo jedinečné. V tomto článku sa dozviete viac o destinačnom manažmente a o tom, ako môže pomôcť zabezpečiť, aby cestovný ruch pridával vašej destinácii skutočnú hodnotu.

Rýchle menu:

Čo je Destination Management?

Manažment destinácie je koordinovaný proces, v ktorom sa riadia takmer všetky aspekty destinácie, vrátane marketingového úsilia, miestnych zdrojov, ubytovania, aktivít, podujatí, environmentálnych záujmov, turistických atrakcií a dopravy. Zvyčajne je to zodpovednosť destinačnej manažérskej spoločnosti (DMC).

Prijímajú holistický prístup k riadeniu cestovného ruchu pre svoju destináciu a môžu ponúkať doplnkové služby, ako napríklad školenia. Spoločnosti destinačného manažmentu majú tendenciu byť založené na členstve a ich členmi a zainteresovanými stranami môžu byť vlády, komunitní lídri, miestne podniky, charitatívne organizácie a iní, ktorí sa zaoberajú cestovaním a cestovným ruchom .

Prečo je manažment destinácií dôležitý?

Vo všeobecnosti môže byť cestovný ruch mimoriadne prospešný pre oblasť alebo destináciu, prinesie viac peňazí do miestnej ekonomiky, pomôže prilákať investície od podnikov a umožní existujúcim podnikom v danej oblasti prosperovať. Môže pomôcť obohatiť a oživiť dediny, mestá, letoviská, regióny a krajiny.

Vzhľadom na to môže cestovný ruch potenciálne priniesť aj nevýhody, ako je poškodenie krajiny, mimoriadne znečistenie, väčšie využívanie zdrojov a dopravné zápchy. Manažment cestovného ruchu je preto zásadný, zvažuje klady a zápory, hľadá podniky a miestnych obyvateľov, chráni životné prostredie a vyrovnáva ponuku a dopyt.

Zjednodušene povedané, destinačný manažment zahŕňa podniknutie nevyhnutných krokov na zabezpečenie pridanej hodnoty destinácie v cestovnom ruchu.

Ako vykonávať správu destinácie

Pokiaľ ide o skutočnú implementáciu plánu destinačného manažmentu, odporúča sa rozdeliť vašu stratégiu do 4P, štyroch kľúčových krokov, ktoré možno definovať takto:

1. Place – Miesto – Aký je cieľ?

Pri zvažovaní otázky miesta musíte zvážiť, aká vaša destinácia vlastne je, ako ju možno definovať a či si vyžaduje destinačný manažment. V mnohých prípadoch je destinácia zrejmá v tom, že ide o mesto , štát, ostrov alebo dokonca celú krajinu . Rovnako by ho však mohlo definovať pohorie alebo pobrežie.

Jedna destinácia sa môže nachádzať v rámci inej destinácie, čo môže tiež zamotať veci. Za destináciu sa považuje Veľký bariérový útes, ale aj štát Queensland a tiež mesto Port Douglas, ktoré oba ponúkajú prístup k nemu. Prečo definujete svoj cieľ tak, ako ste? Prečo má zmysel riadiť to kolektívne?

2. People – Ľudia – kto sú návštevníci a kľúčoví partneri?

Keď premýšľate o ľuďoch, mali by ste sa zamyslieť nad tým, kto navštívi vašu destináciu a aká by mohla byť ich motivácia. Môže osloviť množstvo rôznych demografických skupín z rôznych dôvodov alebo môže osloviť predovšetkým jeden dôvod. Odkiaľ prichádzajú návštevníci? čo hľadajú? Sú to rodiny, skupiny alebo jednotlivci?

Musíte tiež zvážiť, kto tvorí miestnu komunitu, aké sú ich priority, ako aj to, kto sú kľúčoví aktéri a partneri z odvetvia cestovného ruchu . Medzi týchto potenciálnych partnerov destinačného manažmentu môžu patriť miestne podniky, poskytovatelia dopravných služieb, centrá aktivít, cestovné kancelárie a ďalší.

3. Produkt – Čo je v ponuke?

Ďalej musíte mať jasno v tom, čo destinácia ponúka turistom a iným cestovateľom. čo kupujú? Aké budú ich skúsenosti? Čo môžete ľuďom sľúbiť prostredníctvom svojho marketingového úsilia? Ubytovanie, aktivity, atrakcie a spôsoby dopravy, to všetko môže spadať pod produkt.

Má vaša destinácia schopnosť poskytnúť turistom nezabudnuteľný alebo jedinečný zážitok? Skutočne to vaša destinácia ponúka ľuďom práve teraz? Ak nie, prečo nie? Musíte sa zamyslieť nad tým, kde budú turisti pravdepodobne míňať svoj čas a peniaze a čo ich rozhodnutia znamenajú pre oblasť ako celok.

4. Proces – Destinačný manažment v akcii

Nakoniec, keď premýšľate o svojom procese, musíte zvážiť, ako môžete skutočne zabezpečiť, aby sa produkt a skúsenosti, ktoré ponúkate, spojili s ľuďmi, ktorí budú cestovať do vašej destinácie. V podstate to znamená presne identifikovať, čo je potrebné urobiť, aby ste správne spravovali destináciu a dosiahli optimálne výsledky.

Je dôležité, aby bol tento krok vykonaný ako posledný, pretože si vyžaduje, aby ste rozumeli ostatným komponentom. Musíte už vedieť, ako je definované miesto, kto budú zainteresovaní ľudia a aký je produkt. Potom môžete začať uvažovať o účinkoch cestovného ruchu na vašu destináciu, kde sú potrebné zlepšenia atď.

Časť „Ako vykonávať destinačný manažment“ je zhrnutím „Príručky osvedčených postupov destinačného manažmentu“, ktorú pripravila The Australian Regional Tourism Network. Kliknutím sem stiahnete celý prehľad (sťahuje sa automaticky)

Čo je to destinačná marketingová organizácia?

Destinačná marketingová organizácia (DMO) je organizácia, ktorá sa výslovne zaoberá propagáciou destinácie turistom, podnikom, investorom a iným. V mnohých ohľadoch sú DMO a DMC podobné v tom, že sa skladajú z niekoľkých zainteresovaných strán, z ktorých všetci majú vlastný záujem na tom, aby destinácia úspešne oslovila cestujúcich.

Hlavným účelom organizácie destinačného marketingu je vytvoriť širšiu marketingovú stratégiu, ktorá pomáha odlíšiť vašu destináciu od hlavných alternatív. Môže to zahŕňať napríklad identifikáciu jedinečných predajných miest a ich zvýraznenie, inzerciu online a offline, spoluprácu s influencermi a branding destinácie.

Ako môže DMO pomôcť s riadením destinácie?

Kľúčová časť destinačného manažmentu zahŕňa vyťaženie maxima z miestneho cestovného ruchu a destinačná marketingová organizácia vám s tým môže pomôcť zvýšením dopytu po cestovaní do vašej destinácie. To sa dosahuje vytvorením komplexnej destinačnej marketingovej stratégie.

Okrem propagácie destinácie môže DMO poskytnúť potenciálnym cestujúcim cenné informácie, nasmerovať cestujúcich do hotelov a iných foriem ubytovania, poskytnúť prístup k rezervačným platformám a pomôcť turistom naplánovať si itinerár. Môžu tiež spolupracovať s DMC s cieľom propagovať správne aspekty destinácie, v správnom čase, pre správnu demografickú skupinu, aby sa zaistilo, že turisti pridávajú hodnotu vašej destinácií.

Stratégie destinačného marketingu

Destinačný marketing ide ruka v ruke so stratégiou destinačného manažmentu, ktorá potenciálnym cestovateľom zvýrazňuje jedinečné prednosti a zážitky, ktoré im vaša destinácia ponúka.

V článku “Stratégie destinačného marketingu ako prilákať viac návštevníkov” sa dozviete viac o tom, čo destinačný marketing zahŕňa. Nájdete tu aj užitočné rady o niektorých najefektívnejších technikách, ktoré možno použiť, aby ste vyvolali zvýšený záujem a povzbudili viac návštevníkov, aby cestovali do vašej destinácie.

Manažment destinácie môže výrazne prispieť k tomu, aby cestovný ruch pridával destinácii skutočnú hodnotu. Zameraním sa na myšlienky miesta, ľudí, produktu a procesu je jednoduchšie zvážiť záujmy všetkých zainteresovaných strán, prijať holistický prístup, propagovať vašu destináciu a prísť s koherentnou stratégiou riadenia.

Ďalšie tipy na rast vášho podnikania

Revfine.com je vedomostná platforma pre pohostinstvo a cestovný ruch. Profesionáli využívajú naše poznatky, stratégie a praktické tipy, aby sa inšpirovali, optimalizovali výnosy, inovovali procesy a zlepšili zákaznícku skúsenosť. Všetky tipy na cestovný ruch nájdete v kategóriách Marketing a distribúcia a Technológia a softvér .


Mohlo by sa vám tiež páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *