Cestovný priemysel: Prehľad jedného z najväčších odvetví služieb

Cestovný ruch je jedným z najväčších odvetví služieb na svete, ktorý je v modernej dobe čoraz dôležitejší.  Zameriava sa na pohyb ľudí z jedného miesta na druhé, ako aj na služby, ktoré na ceste vyžadujú, a je úzko spätý okrem iného s  pohostinstvom  a hotelovým priemyslom. V tomto článku sa dozviete viac o tom, čo je cestovný ruch a o rôznych odvetviach, ktoré obsahuje.

Rýchle menu:

  Extra: Aké dôsledky mal koronavírus na cestovný ruch?

Čo je to cestovný ruch?

Zjednodušene povedané, odvetvie cestovného ruchu sa zaoberá poskytovaním služieb súvisiacich s cestovaním z jedného miesta na druhé. Patria sem služby, ktoré priamo súvisia so samotným cestovaním, ako je preprava, ale zahŕňajú aj služby súvisiace so zabezpečením potrieb a želaní cestujúcich po príchode do cieľa.

Často sa spája s turistickým priemyslom a ako sa dozviete ďalej v tomto článku, medzi nimi existuje významný prechod, najmä pokiaľ ide o podniky, ktoré spadajú pod ich príslušné zastrešenie.

Rozdiel medzi cestovným ruchom a cestovným ruchom

Zatiaľ čo cestovný ruch a cestovný ruch sú vzájomne prepojené, je dôležité pochopiť, že medzi nimi existujú určité výrazné rozdiely. Odvetvie cestovného ruchu sa v podstate týka odvetvia zameraného na cestovný ruch, čo je špecifický akt cestovania na iné miesto, či už za prácou alebo zábavou.

Naproti tomu cestovný ruch jednoducho súvisí s cestovaním človeka z jedného miesta na druhé a s rôznymi službami, ktoré v tomto procese využíva. V niektorých ohľadoch to znamená, že odvetvie cestovného ruchu je o niečo širšie ako odvetvie cestovného ruchu, pretože pokrýva širší počet cestovných účelov a zahŕňa výlety do neturistických destinácií.

Aké sektory a typy spoločností pôsobia v cestovnom ruchu?

1) Doprava

Mnohým ľuďom pri pomyslení na cestovný ruch hneď napadne doprava a spoločnosti, ktoré ponúkajú dopravné služby. V skutočnosti je to len jeden sektor cestovného ruchu, ale je možno ten najdôležitejší, pretože sa sústreďuje na uľahčenie cestovania z jedného miesta na druhé. Patria sem služby cestnej, železničnej, leteckej a vodnej dopravy, ako je uvedené nižšie:

Letecký priemysel

Letecký priemysel poskytuje rôzne formy leteckej dopravy vrátane komerčných a charterových letov. Tieto lety môžu byť zámorské alebo vnútroštátne a môžu pokrývať relatívne krátke vzdialenosti, až po výlety na druhý koniec sveta. Rôzne letecké spoločnosti zvyčajne obsluhujú konkrétne regióny a letiská.

Požičanie auta

Požičovňa áut zohráva kľúčovú úlohu v cestovnom ruchu, ktorý sa zaoberá poskytovaním dočasného prístupu k autám a iným podobným vozidlám. Pre cestujúcich je to hlavnou výhodou sloboda poskytovaná prostredníctvom prístupu k autu, pretože to znamená, že proces cestovania nie je závislý od pravidelných služieb verejnej dopravy.

Vodná doprava

Vodná doprava sa vzťahuje na akúkoľvek dopravu, ktorá prepravuje ľudí cez vodu, vrátane riek, jazier, kanálov a oceánov. Príklady niektorých foriem dopravy, ktoré sú zahrnuté v tejto kategórii, sú zaoceánske parníky a trajekty. Sú tu zahrnuté aj plavby, pretože plavby majú stanovenú cestu a cestovanie je základnou súčasťou zážitku.

Služby koučov

V mnohých prípadoch sa cestujúci rozhodnú využiť služby autokaru na cestu do zvoleného miesta, čo je často nákladovo efektívnejšie ako hlavné alternatívy. Autobusy tiež uľahčujú jednodňové výlety, zatiaľ čo miestne autobusové služby poskytujú prostriedky na cestovanie, keď cestujúci dorazia do cieľa.

Železnica

Železnice sú jedným z hlavných spôsobov, ako ľudia cestujú po domácom trhu, zatiaľ čo mnohé železničné služby uľahčujú aj medzinárodné cestovanie na veľké vzdialenosti. Okrem toho vlakové služby v štýle metra alebo metra zvyčajne poskytujú cestujúcim pohodlný spôsob, ako sa dostať po veľkých mestách po ich príchode.

Kozmická loď

Napokon jedna z nových podsekcií kategórie dopravy cestovného ruchu sa týka kozmických lodí a komerčných vesmírnych letov. Virgin Galactic je tu najznámejším príkladom, pričom cieľom spoločnosti je v blízkej budúcnosti poskytovať služby vesmírneho cestovného ruchu, ktoré zákazníkom umožnia cestovať do vesmíru.

2) Ubytovanie

Ďalším dôležitým sektorom v cestovnom ruchu je sektor ubytovania. Koniec koncov, väčšina cestujúcich na dlhé vzdialenosti bude potrebovať niekde prenocovať. Vzhľadom na to sa požiadavky ľudí na ubytovanie môžu značne líšiť v závislosti od dĺžky pobytu, účelu ich cesty, rozpočtu, s ktorým pracujú, skúseností, ktoré chcú získať, a ich vlastných osobných preferencií.

Hotely

Hotelový priemysel a cestovný ruch sú úzko prepojené, pričom hotely sú najobľúbenejšou formou ubytovania pre tých, ktorí cestujú na iné miesto a prenocujú. Hotely sú zariadenia, ktoré poskytujú prístup k lôžkam v súkromných izbách. Tieto izby majú zvyčajne vlastnú kúpeľňu a ďalšie vybavenie.

Zdieľané ubytovanie

Zdieľané ubytovanie sa ukázalo ako čoraz obľúbenejšia možnosť pre cestovateľov vďaka úspechu služieb ako Airbnb. Prostredníctvom týchto platforiem môžu hostia nájsť ponuky ubytovania v rodine. Môže to znamenať prístup do súkromnej izby v obývanom dome alebo prístup do izby, ktorá je zdieľaná s ostatnými hosťami.

Ubytovne

Hostely, ktoré sú formou spoločenského ubytovania, poskytujú spoločné izby s viacerými lôžkami a hostia efektívne platia za posteľ, nie za súkromnú izbu. Existuje široká škála typov hostelov, buď so zmiešanými alebo pre osoby rovnakého pohlavia, pričom hostia zvyčajne zdieľajú kuchyňu, kúpeľňu a obytné priestory.

Kempovanie

Kemping, ktorý sa považuje za formu vonkajšieho ubytovania, zahŕňa prenocovanie v základných prístreškoch, ako je stan. Cestovatelia sa môžu rozhodnúť stráviť svoj čas v komerčnom kempingu, ktorý zvyčajne poskytne ďalšie vybavenie, alebo môžu namiesto toho kempovať vo verejne prístupných chránených oblastiach, ako sú národné parky.

Posteľ a raňajky

Nocľah s raňajkami je podobný hotelu v tom zmysle, že hostia majú k dispozícii súkromnú izbu na prenocovanie. B&B však bývajú prerobené rodinné domy, pričom ich majitelia v nich často stále bývajú. Ako už názov napovedá, raňajky sú poskytované, zatiaľ čo B&B má zvyčajne pomerne malý počet izieb.

Plavby

Okrem toho, že sú plavby klasifikované ako forma dopravy, sú tiež typom ubytovania samy osebe. Koniec koncov, hostia na výletných plavbách strávia väčšinu času na výletnej lodi a zvyčajne im bude pridelená kajuta na palube lode, kde môžu relaxovať a spať.

Ubytovanie na farme a agroturistika

Agroturistika je špecializované odvetvie, ktoré sa stáva čoraz obľúbenejším, pričom ľudia sa chcú dostať preč zo svojho obvyklého prostredia, tráviť čas na farme, vidieť každodenné aktivity a možno sa aj sami zúčastniť. Ubytovanie na farme to uľahčuje a často pripomína ubytovanie s raňajkami.

Time-Share Ubytovanie

Časovo zdieľané ubytovanie sa vzťahuje na nehnuteľnosť, ako je byt alebo dovolenkový dom, ktorý zdieľa viacero rôznych vlastníkov. Vlastnícke práva sú rozdelené rovnomerne a práva na používanie sú pridelené každému z vlastníkov na určité časové obdobie, čo znamená, že každý vlastník dostane svoje vlastné časové obdobie, počas ktorého môže nehnuteľnosť používať.

3) Jedlo a nápoje

Sektor potravín a nápojov sa primárne stará o základné potreby cestujúcich prostredníctvom poskytovania služieb stravovania a nápojov. Je však nevyhnutné pochopiť, že podniky a služby v tejto kategórii presahujú tento primárny účel. V skutočnosti je veľká časť sektora potravín a nápojov založená aj na poskytovaní cestovateľom miestami, kde si môžu oddýchnuť, zabaviť sa a/alebo stretnúť sa s inými ľuďmi.

Reštaurácie

Pre väčšinu ľudí sú reštaurácie najjasnejšou kategóriou v sektore potravín a nápojov. Reštaurácie existujú, aby umožnili ľuďom vychutnať si jedlá, ktoré sú pre nich pripravené. Existuje široká škála typov reštaurácií, od reťazcov rýchleho občerstvenia, cez luxusné či rodinné reštaurácie, všetky uspokojujú rôzne potreby a chute.

Stravovanie

Catering má tendenciu odkazovať sa na poskytovanie jedla a nápojov na miestach, ktoré sú odľahlejšie alebo samostatné, s príkladmi vrátane zábavných podnikov, turistických atrakcií a parkov. Okrem toho sa stravovacie služby poskytujú v mnohých formách dopravy vrátane lietadiel, vlakov a trajektov.

Nočné kluby

Nočný klub je zábavné miesto, ktoré funguje do neskorých nočných hodín a kladie dôraz na hudbu a konzumáciu alkoholu. Medzi spoločné prvky patrí bar, pódium pre živé vystúpenia a tanečný parket. Nočné kluby môžu organizovať rôzne tematické klubové večery alebo sa môžu venovať špecifickým hudobným žánrom.

Bary a kaviarne

Pre cestovateľov poskytujú bary a kaviarne spôsob, ako si vychutnať jedlo a pitie na neformálnejšom základe ako v reštauráciách a nočných kluboch. Kaviarne sa zvyčajne zameriavajú na teplé nápoje a ľahké občerstvenie, zatiaľ čo bary sa vo všeobecnosti zameriavajú na alkoholické a nealkoholické nápoje. Tieto priestory ponúkajú cestovateľom aj spôsob, ako spoznať nových ľudí.

4) Zábava

Sektor zábavy zohráva v cestovnom ruchu zaujímavú a komplexnú úlohu. Koniec koncov, zábavné lokality môžu byť niekedy tým najväčším faktorom, ktorý priťahuje cestovateľov do určitej časti sveta. Na druhej strane, podniky v tejto kategórii môžu zohrávať aj menšiu, doplnkovejšiu úlohu a pomáhajú tak zabaviť cestujúcich počas ich cesty, aj keď zábava nebola zamýšľaným účelom ich cesty.

Kasíno

Kasína sú zariadenia, ktoré poskytujú hazardné hry, napríklad kartové hry, hry s kockami a rôzne iné hry založené na šťastí alebo zručnostiach. V mnohých prípadoch ponúkajú kasína aj ďalšiu zábavu a niekedy sú prepojené s hotelmi alebo rezortmi, najmä v lokalitách ako Las Vegas a Monte Carlo.

Turistické informácie

Turistické informačné služby poskytujú cestujúcim informácie o turistických lokalitách a aktivitách, do ktorých sa môžu zapojiť. Existujú offline aj online služby s príkladmi offline turistických informácií vrátane turistických informačných kancelárií a turistickej literatúry, zatiaľ čo online zdroje pozostávajú z informačných webových stránok.

Nakupovanie

Nakupovanie je ďalšou dôležitou súčasťou cestovného ruchu, ktorá uspokojuje základné potreby aj túžby cestovateľov po luxusnom tovare alebo spotrebnom tovare. Do tejto kategórie patria supermarkety, nákupné centrá a miestne trhy, zatiaľ čo bezcolný tovar sa predáva na letiskách a na niektorých iných miestach.

Turistickí sprievodcovia a výlety

Prostredníctvom poskytovania organizovaných zájazdov sú turistickí sprievodcovia schopní pomôcť cestujúcim pri prehliadke pamiatok a iných aktivitách súvisiacich s prehliadkou. Okrem zvládnutia logistického aspektu skutočného plánovania trás sú turistickí sprievodcovia tiež schopní vzdelávať cestujúcich tým, že im poskytujú dôležité informácie, poznatky a fakty.

5) Prepojené odvetvia

Napokon existuje celý rad odvetví alebo pododvetví, ktoré sú široko spojené s odvetvím cestovného ruchu. Tieto príbuzné odvetvia môžu ponúkať produkty alebo služby cestujúcim skôr, ako skutočne odídu na svoje cesty, alebo sa môžu pokúsiť podporiť alebo zlepšiť samotný cestovný ruch. Zahŕňajú online aj offline služby, pričom niektoré z najvýznamnejších súvisiacich odvetví sú podrobnejšie opísané nižšie:

Finančné služby

Existuje množstvo poskytovateľov finančných služieb, ktorí zastrešujú odvetvie cestovného ruchu. Snáď najzrejmejšími príkladmi, ktoré by spadali pod túto definíciu, sú cestovné poistenie, poistenie cesty a zdravotné plány spolu so službami súvisiacimi s prevodom meny.

Cestovný agent

Zjednodušene povedané, cestovné kancelárie sú maloobchodníci, ktorí poskytujú cestovné a turistické produkty a slúžia ako sprostredkovatelia pre cestujúcich a dodávateľov. Môžu napríklad ponúkať letenky, hotelové pobyty, letiskové transfery, cestovné poistenie a turistické aktivity, často ako balík. Cestovné kancelárie zvyčajne dostávajú províziu a môžu tiež ponúknuť poradenstvo.

Cestovné kancelárie

Cestovná kancelária zvyčajne poskytne cestujúcim balík dovolenkových produktov, ktoré kombinujú komponenty cestovania a zájazdu. Môže to znamenať poskytovanie: cesty do destinácie, nocľahu, hotelových transferov a služieb turistického zástupcu. Môže zahŕňať aj vopred naplánovaný itinerár alebo rôzne organizované aktivity.

Online cestovné kancelárie (OTA)

Online cestovné kancelárie alebo OTA poskytujú podobné služby ako tradičné cestovné kancelárie, aj keď prostredníctvom webovej stránky alebo webovej aplikácie. Jedným z kľúčových rozdielov medzi OTA a klasickými cestovnými kanceláriami je však dôraz, ktorý OTA kladú na samoobsluhu, pričom webová stránka alebo aplikácia spája používateľov s cestovnými produktmi, ktoré hľadajú.

organizácie cestovného ruchu

Organizácie cestovného ruchu sú organizácie, ktoré sa aktívne podieľajú na propagácii odvetvia cestovného ruchu a jeho záujmov. Zahŕňa organizácie, ktoré regulujú alebo ovplyvňujú národné a miestne politiky cestovného ruchu, s príkladmi vrátane turistických združení, charitatívnych organizácií súvisiacich s cestovným ruchom a agentúr pre inšpekciu cestovného ruchu.

Vzdelávacie

V neposlednom rade je podsekcia vzdelávanie jednou z najrýchlejšie rastúcich zložiek cestovného ruchu. Čoraz viac ľudí cestuje na obchodné konferencie, výstavy, školenia alebo akademické inštitúcie a podniky v tejto podsekcii poskytujú tieto služby a uspokojujú potreby cestujúcich počas cesty.

Video: Základy cestovného ruchu

Nižšie nájdete video, ktoré popisuje základy cestovného ruchu.

Cestovateľské trendy: Príležitosti pre cestovný ruch

Zmeny a evolúcia sú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým, pričom demografické zmeny, rýchlo sa meniace správanie spotrebiteľov a vývoj technológií vytvárajú úplne nové trendy v cestovaní. Podniky pôsobiace v cestovnom ruchu, ktoré identifikujú kľúčové trendy v cestovaní a využijú ich, budú mať jedinečnú pozíciu na to, aby v tomto dynamickom prostredí prosperovali. Najnovšie trendy v cestovaní sme pre vás zhrnuli v článku  “Trendy v cestovaní: Príležitosti pre cestovný ruch”  .

Najnovšie technologické trendy používané v cestovnom ruchu

Pre podniky v cestovnom ruchu, ako aj pre ich zákazníkov, zohrávajú technológie zásadnú úlohu. Má kapacitu na zvýšenie efektívnosti obchodných operácií a tiež na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Je dôležité, aby spoločnosti pôsobiace v cestovnom ruchu držali krok s novými trendmi v oblasti technológií cestovného ruchu, aby nezaostávali za konkurenciou. Viac informácií a príklady inovatívnych technologických trendov sú popísané v článku  “Kľúčové technologické trendy vznikajúce v cestovnom ruchu”  .

Najnovšie tipy na cestovný marketing

Cestovný marketing je pre ľudí v cestovnom ruchu jedným z najdôležitejších spôsobov, ako sa odlíšiť od konkurencie, zaujať zákazníkov, vytvárať povedomie o značke a ponúkať zákazníkom stimuly. V článku  “Cestovný marketing: Najnovšie marketingové tipy na zvýšenie vašich výsledkov!”  nájdete príklady niektorých najaktuálnejších marketingových stratégií cestovného ruchu, o ktorých by si spoločnosti pôsobiace v cestovnom ruchu mali byť vedomé. Efektívnym nasadením týchto stratégií by ste mali byť schopní zvýšiť celkové obchodné výsledky.

Manažment príjmov a jeho význam pre cestovný ruch

V cestovnom ruchu sa riadenie príjmov používa na analýzu správania spotrebiteľov s cieľom optimalizovať dostupnosť produktov a zvýšiť zisky. Hlavným cieľom stratégie riadenia výnosov je predať správny produkt alebo službu správnym klientom za správnu cenu. Dá sa to dosiahnuť iba pochopením vnímania vašej služby alebo produktu zákazníkmi predtým, ako budete môcť presne upraviť ceny. Majitelia podnikov a manažéri v cestovnom ruchu by si mali prečítať článok  „Riadenie príjmov; jasne vysvetlené!“  aby ste lepšie porozumeli tejto téme.

Zvýšte počet rezervácií spojením s cestovnou kanceláriou

Cestovné kancelárie môžu byť kľúčovými distribučnými partnermi pre spoločnosti všetkých druhov v cestovnom ruchu, pretože vám môžu pomôcť pri vytváraní rezervácií, ktoré by ste inak zmeškali. Vzhľadom na to, rôzne cestovné kancelárie apelujú na rôzne trhy a nie každá cestovná kancelária bude nevyhnutne schopná dosiahnuť vašu cieľovú demografickú skupinu.

Prečítajte si  „Zvýšte počet rezervácií spojením s cestovnou kanceláriou“  a dozviete sa viac o spôsoboch, ako vám cestovné kancelárie môžu pomôcť s dopytom, a zároveň získate prístup k zoznamu niektorých najcennejších agentúr, s ktorými môžete spolupracovať.

Najlepšie pracovné rady pre roly v cestovnom ruchu

Cestovný priemysel ponúka širokú škálu pracovných príležitostí, ale hľadanie a uchádzanie sa o prácu v oblasti cestovania si vyžaduje, aby ste využívali správne kanály. Špecializované pracovné rady slúžia ako jedna z najefektívnejších možností, pretože vám umožňujú jednoducho vyhľadávať pracovné miesta v oblasti cestovania a uchádzať sa online, a to všetko z jedného miesta.

Pozrite si  „Pracovné ponuky v cestovnom ruchu: Najlepšie pracovné ponuky v cestovnom ruchu pre vašu kariéru“  , kde nájdete rozpis niektorých z najpopulárnejších pracovných ponúk zameraných na cestovný ruch.

Tipy na nájdenie kariéry v cestovnom ruchu

Cestovný ruch má čo ponúknuť zamestnancom, čiastočne aj vďaka svojej rozmanitosti, čo je jeden z dôvodov, prečo sa toľko ľudí zaujíma o kariéru v oblasti cestovania. Samozrejme, ak chcete získať prácu v tomto odvetví, budete pravdepodobne musieť poraziť ostatných, aby ste získali miesto, a to znamená, že sa vaša žiadosť dostane na miesto.

Prečítajte si článok  „Cestovateľská kariéra: Tipy na nájdenie kariéry v cestovnom ruchu“  , kde si môžete prečítať našich deväť tipov na zlepšenie životopisu, techniky pracovného pohovoru, networkingu a dlhodobých kariérnych vyhliadok.

Čo potrebujete vedieť o manažmente cestovného ruchu

Titul z manažmentu cestovania alebo cestovného ruchu je dokonalou bránou do sveta neobmedzených kariérnych možností. Len pomyslite na všetky cenné zručnosti, ktoré môžete v tomto procese získať. Ak máte vášeň pre cestovanie, dobré organizačné schopnosti a milujete prácu s ľuďmi, potom je toto práca pre vás.

Ak chcete pracovať ako úspešný manažér cestovného ruchu, musíte sa najprv dozvedieť o príslušnej kvalifikácii a typoch pracovných miest ponúkaných v tomto odvetví, ako je vysvetlené v tomto článku  „Manažment cestovného ruchu: Všetko, čo potrebujete vedieť o cestovnom ruchu“  .

Google Travel Insights: Nástroje a štatistiky pre odvetvie cestovného ruchu

Mnohé podniky v cestovnom ruchu sú vo veľkej miere závislé od údajov a musia byť schopné sledovať trendy v odvetví, a preto bolo spustenie Google Travel Insights široko vítané. Tento nástroj poskytuje prehľad o minulom a súčasnom dopyte po cestovaní spolu s rôznymi ďalšími nástrojmi, čo umožňuje spoločnostiam prijať strategickejší prístup.

Prečítajte si článok  „Google Travel Insights: Tools & Data Trends for the Travel Industry“  , kde nájdete informácie o Google Travel Insights, troch základných komponentoch a o tom, čo každý z nich ponúka v cestovnom ruchu.

V konečnom dôsledku sa cestovný ruch zameriava na poskytovanie rôznych služieb zákazníkom, ktoré potrebujú pri cestovaní z jednej časti sveta do druhej. Je podobný odvetviu cestovného ruchu, má však o niečo širšiu definíciu, pretože zahŕňa služby súvisiace s cestovaním, ktoré sa uskutočňuje na iné účely ako na cestovný ruch.

Aké dopady mal koronavírus na cestovný ruch?

Ako sa epidémia COVID-19 šíri po celom svete, naďalej výrazne ovplyvňuje cestovný ruch. Je to v nemalej miere spôsobené úplnými alebo čiastočnými obmedzeniami, ako aj prísnymi cestovnými obmedzeniami zavedenými mnohými vládami. Výsledky možno vidieť v zrušení známych podujatí, ako sú UEAF Euro 2020,  ITB Berlin  Travel Trade Show a dokonca aj olympijské hry 2020.

Rovnako bolo zrušených nespočetné množstvo pracovných ciest z dôvodu nedostatočnej istoty zamestnania popri prevádzkových obmedzeniach. To viedlo k pozastaveniu ešte väčšieho počtu podujatí po celom svete. Fiškálna neistota a rastúce obavy z problémov s likviditou tiež viedli k poklesu dovolenkových rezervácií, ktorý by mal trvať dlho do roku 2021.

Organizácie súvisiace s cestovaním takisto prežívajú mimoriadne náročné ekonomické časy. Niektoré reštaurácie a hotely zápasia s mierou obsadenosti, ktorá klesla až o 90 percent, zatiaľ čo nespočetné množstvo leteckých spoločností znížilo svoje letové kapacity o 50 percent (alebo možno aj viac). Niektoré prevádzky boli v dôsledku koronavírusu dokonca nútené zatvoriť.

Takéto situácie majú za následok narastajúce straty na príjmoch, ktoré sa zvýšili bremenom pokračujúcich prevádzkových nákladov. Preto by nemalo byť veľkým prekvapením, že nespočetné množstvo firiem v cestovnom ruchu naďalej zápasí s problémami s peňažnými tokmi. Keďže sme nikdy takúto situáciu nezažili, je trochu ťažké povedať, čo môže mať budúcnosť.

kategórii „Corona“  nájdete výber tipov, ktoré firmám pôsobiacim v pohostinstve a cestovnom ruchu pomáhajú zotaviť sa a pripraviť sa na lepšie časy.

Video: Ako ovplyvňuje cestovný ruch COVID-19?

Toto video popisuje, ako je cestovný ruch ovplyvnený pandémiou koronavírusu.

Chcete sa dozvedieť viac o súvisiacich odvetviach?

Pohostinstvo je súčasťou cestovného ruchu a hotelierstvo je súčasťou pohostinstva. Všetky tieto odvetvia majú spoločné to, že sú to veľké odvetvia služieb vo svete a v modernej dobe čoraz dôležitejšie. Aký je však rozdiel medzi hotelierstvom a pohostinstvom? A aké sú všetky  sektory pohostinstva  v rámci pohostinstva? V nasledujúcich článkoch sa dozviete viac o súvisiacich odvetviach.

Mohlo by sa vám tiež páčiť...

(1) komentár

  1. Cestovný ruch: Všetko, čo potrebujete vedieť o cestovnom ruchu – TRAVEL 4 LIFE

    […] čo je to odvetvie cestovného ruchu? Po prvé, je dôležité definovať, čo sa myslí pod pojmom  „odvetvie cestovného ruchu“ […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.