Rozvoj podnikania a produktov cestovného ruchu

 Cestovný ruch predstavuje prirodzený a  komplexný, globálny priemysel.

Neustále sa vyvíja, a zručnosti a vedomosti potrebné na prevádzkovanie podnikania v oblasti cestovného ruchu súvisia s jeho úspechom. Vyše 130 spoločností TOPTOUR po celom svete, doslova píše spolu knihu o vytváraní podnikov a skúseností v oblasti trvalo udržateľného cestovného ruchu. K svojej práci prizývame renomované spoločnosti svetových značiek a špecialistov zo všetkých oblastí týkajúcich sa cestovného ruchu. Nezastupiteľnú rolu v rozvoji turizmu zohrávajú jeho propagátori, ako napr. :

Takto sa vytvára metodológia, ktorá je neustále aktuálna a ide s vývojom sveta, technológií a požiadaviek trhu.  Náš proces spúšťa podniky od konceptu až k ziskovým podnikom, ktoré prispievajú k ochrane i komunít. Viaceré nástroje boli vyvinuté aj s cieľom zamerania sa na podnikateľov s obmedzeným formálnym vzdelaním a používali sa predovšetkým s chudobnými komunitami v rozvojových krajinách.

Podnikateľské subjekty v oblasti cestovného ruchu môžu mať neuveriteľný vplyv na ich miesto určenia tým, že vytvárajú pracovné miesta, prispievajú k HDP, prinášajú nové trhy s tovarom a službami, zvyšujú viditeľnosť oblasti, pričom zároveň chránia miestne životné prostredie a zachovávajú kultúrne dedičstvo. Avšak, všetky tieto výhody neprichádzajú automaticky, musia byť riadne integrované do trvalo udržateľného fungovania podnikov v oblasti cestovného ruchu.
Prístupy k rozvoju podnikania sa vyvíjajú s dobou, technológiami a požiadavkami trhu – od Afriky, po Latinskú Ameriku – s cieľom maximalizovať ich 3P, profit-people-planet.

Čo možno očakávať?

Rozvoj koncepcie hodnotenia cestovného ruchu: Rozvoj podnikov udržateľného cestovného ruchu začína hodnotením, ktoré analyzuje ponuku a dopyt po produktoch a službách cestovného ruchu, ktoré vedú k dobre premysleným a skúmaným konceptom, ktorý zahŕňa základy nápadov na výrobky, pochopenie trhu a miestnu realizovateľnosť. Od konca konceptu TOPTOUR pomáha podnikom vyhodnotiť ich možné prínosy pre miestne komunity a okolité prostredie.

Podnikové plánovanie: Spoločnosť TOPTOUR potom zmení informácie o hodnotení cestovného ruchu a „koncepty“ produktov cestovného ruchu na plnohodnotné obchodné plány a turistické balíky. Podnikateľské plány slúžia ako „cestovná mapa“ na posun vpred v oblasti vývoja produktov a zohľadňujú ciele ochrany a rozvoja a jasne formulujú zdroje potrebné na dosiahnutie týchto cieľov. TOPTOUR asistoval alebo viedol tvorbu viac ako 30 obchodných plánov v oblasti cestovného ruchu a má skúsenosti s analýzou trhu, analýzou hospodárskej súťaže, strategickým umiestňovaním a finančným modelovaním pre MSP v oblasti cestovného ruchu.

Plánovanie prevádzky: Keďže podnikateľský plán je dôležitý, mať jasný prevádzkový plán a vyškolený manažér prevádzky značne zvýši potenciál podnikateľského úspechu. TOPTOUR má rozsiahle skúsenosti s prevádzkou tréningových programov, ktoré vedú manažérov prostredníctvom všetkých aspektov riadenia cestovného ruchu vrátane zamestnancov, logistiky, inventára, manipulácie s hotovosťou, finančného výkazníctva, zákazníckeho servisu, vedenia a ďalších.

Plánovanie ciest a výcvik sprievodcov: Miestni sprievodcovia pôsobia ako „veľvyslanci“ pre svoje komunity a destinácie a prehliadky so sprievodcom sú životne dôležitým produktom, ktorý podnikanie v oblasti cestovného ruchu ponúka na obohatenie zážitku návštevníkov. Hoci to znie jednoducho, vytváraniu pútavých a podarených výletov so sprievodcom vyžaduje únavné plánovanie a prax, prax, prax! TOPTOUR pomáha rozvíjať interpretačné zájazdy a výcvik interpretačných sprievodcov. Výcvik sa zameriava na komunikáciu centrálnych správ, ktoré pomáhajú turistom učiť sa, cítiť sa motivovaní a posilnení prispievať k udržateľnejšiemu svetu.

Predaj a marketing: Nedostatok efektívnej predajnej a marketingovej stratégie bude často viesť, inak dobre plánovanú a riadenú firmu, k neúspechu. Mnoho malých podnikov v oblasti cestovného ruchu nemá dostatok technologických, ani finančných možností na efektívne obchodovanie na svojich cieľových trhoch. TOPTOUR pomáha vybaviť malé podniky zdrojmi, stratégiami spolupráce a partnerstvami na zvýšenie ich marketingového dosahu a predajných potenciálnych zákazníkov.