Poľnohospodárstvo a cestovný ruch

Vidiecke oblasti sa stávajú čoraz obľúbenejšími destináciami cestovného ruchu, najmä kultúrnou krajinou, ktorá umožňuje pohľad na to, ako žijú a pracujú vidiecke obyvateľstvo.

Program TOPTOUR pre poľnohospodárstvo a cestovný ruch zlepšuje prepojenie poľnohospodárskeho hodnotového reťazca, prístup drobných poľnohospodárov na vývozné trhy, diverzifikáciu výrobkov, zvýšenie potravinovej bezpečnosti a propagáciu poľnohospodárskych výrobkov v rámci odvetvia cestovného ruchu v destinácii.

Cestovný ruch poskytuje dôležitý exportný trh pre množstvo poľnohospodárskych výrobkov, kde hotely a reštaurácie vyžadujú rozmanité poľnohospodárske vstupy a turisti požadujú skúsenosti agroturistiky a špeciálne plodiny označené ako destinácie, aby sa priniesli domov ako suveníry. Agroturistika je často realizovateľnou stratégiou miestneho hospodárskeho rozvoja a odporou tradičných postupov, trvalo udržateľného poľnohospodárstva. Rozvoj agroturistických výletov a exkurzií, ako atrakcií vo vidieckych oblastiach, poskytuje potenciál pre vytváranie alebo rozširovanie podnikov vo sfére mikropodnikov, malých a stredných podnikov v oblasti výroby a dodávateľskej siete, vrátane dopravy, stravovacích služieb, ako aj výrobkov a remesiel.

Program TOPTOUR prispieva poľnohospodárstvu a cestovnému ruchu k iniciácii partnerstiev medzi sektormi cestovného ruchu a poľnohospodárstva. Zatiaľ čo rozvoj služieb agroturistiky a špecializovaných produktov, podlieha skúškam trhových mechanizmov, možno predávať za prémiové ceny. Program poľnohospodárstva a cestovného ruchu má za následok zvýšenie príjmov a ziskovosti pre malých poľnohospodárov tým, že im pomáha diverzifikovať sa od komodít s nízkou hodnotou, až po špeciálne výrobky a služby vysokej hodnoty.

Prostredníctvom rozvoja partnerstiev TOPTOUR prináša :

  • spájanie dopytu v oblasti cestovného ruchu, s ponukou poľnohospodárstva;
  • vytváranie a šírenie pilotného brandingu – značky, marketingu a balenia špeciálnych výrobkov s vysokým potenciálom;
  • a demonštrovanie potenciálnych agroturistických aktivít.

Ako môže TOPTOUR pomôcť?

Kontaktujte nás na bezplatnú konzultáciu.

Čo očakávať?

Cestovný ruch v dopyte po turistickom priemysle – Cestovný ruch môže slúžiť ako dôležitý klient pre poľnohospodárstvo, najmä pre malých poľnohospodárov. Prostredníctvom sektorových rozhovorov, prieskumov a prieskumu na báze údajov poskytneme komplexnú štúdiu na strane dopytu s cieľom podporiť prepojenie medzi hodnotovým reťazcom medzi sektormi cestovného ruchu a poľnohospodárstva.
Poľnohospodárske špecializované produkty a služby prieskumu dodávateľských vzťahov – poľnohospodárske výrobky a procesy, ktoré sú druhou prírodou domáceho trhu, sú pre zahraničných turistov často exotické. S dôkladným prieskumom, čo môže poľnohospodársky priemysel poskytnúť, vytvárame odporúčania produktov a služieb s vysokým potenciálom, ktoré zachytia turistické doláre.
Sektor pre sektor cestovného ruchu a poľnohospodárstvo – Spoločné zapojenie odvetvia cestovného ruchu a poľnohospodárstva s cieľom porozprávať sa o partnerstvách, výrobe a ďalšej spolupráci vytvára priestor pre zlepšenie predajných prepojení. Workshop sa zaoberá zisteniami v štúdiách na strane dopytu a ponuky a stanovuje postup pre zvýšenú spoluprácu.
Branding & Marketing – Pilotovanie značiek a marketingu – Výhody značky a marketingu pomáhajú zintenzívniť spoluprácu a spustiť počiatočné úspechy. Vypracovaním počiatočnej značky a marketingovej kampane, na podporu poľnohospodárskych produktov pre turistov, program demonštruje potenciál trhu. Identifikácia nových možných produktov agroturistiky ďalej spája vzájomné výhody sektorov.